Крос кънтри трасе с организатор/създадено от:

EuroVelo Network / Велотуринг БГ

Странджа и Велека

Маршрут следващ кльона и река Велека по черни пътища и отдавна не поддържани пътеки през планината Странджа и интересните села Кости и Бродилово в частност по EuroVelo 13 – Пътя на желязната завеса.

Тръгваме от центъра на град Малко Търново по пътя за Царево. Хубаво е да се запасите с вода от чешмите по пътя, тъй като след като се отклоните по черните пътища няма да има вода до Кости. Една от най-добрите води е на чешмата Шофьорското врисле, малко преди разклона за Сливарово по които отбиваме. Пътя е макадам. Скоро в ляво се отделя черен път за светилището Индипасха, до което можете да слезете само да разгледате или дори за къмпинг.

Пътя за Сливарево минава през кльона, а за Кости сме покрай оградата като я следваме през голяма част от пътя. Минава се покрай няколко беседки, както и разклона за пещерата на Света Марина в дясно. Слиза се в долината на река Велека и скоро се излиза на асфалта при първите къщи на Кости. Слиза се до центъра, пресича се моста и по макадамен път се излиза над селото.

След като селото се изгуби от поглед, макадамения път прави остър завой на дясно, а ние продължаваме направо покрай реката. Пътя е много много лош, с локви и дълбока кал и понякога се губи.
В Бродилово имаме избор. Асфалта към Царево, през хълма над селото към Ахтопол или покрай реката към Синеморец. Пътя покрай реката е в много лошо състояние и трудно се следи, често се губи и е запречен от храсти и паднали дървета. Все пак си заслужава предизвикателството и ви извежда при вливането на Велека в морето на асфалтовия път малко преди Синеморец.

Звездичките са като карането на колело - правят хората щастливи. Всеки път, когато не оцените маршрут за да помогнете при избора на другите, някъде някой пука гума. Това е ужасно. Не го допускайте...

Speak Your Mind

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>