3.8/5 (1)

Своге – Сливница

Сравнително къс и много приятен маршрут из Източна Мала планина и подножието на Три уши по пътища рядко използвани от автомобили

Описание

От центъра/ЖП гарата на Своге се тръгва на север към път 16, по който сме за не повече от 50 метра. Сами ще прецените дали да се включите в пътя, тъй като имаме два последователни десни завоя – на Т-образно кръстовище и на изхода за Искрец или да продължите по тротоара през моста над Искрецка река. Ако продължите по тротоара, което е по-добрата опция ако сте нови шосейни колоездачи или с деца, е по-добре да бутате, най-малкото заради високият бордюр при пресичането на Искрецкия път.
След като завием към Искрец пътя продължава да е вътрешно градски, с много паркирани автомобили, но и с много местни колоездачи. Минава се покрай Шоколадовата фабрика и печатницата и се навлиза в Свидня. Реално табела към Чибаовци няма, но стрелка сочеща селската библиотека посочва нашето отклонение в ляво.
Пътя Свидня – Чибаовци е постоянно изкачване, но плавно, приятно и с трафик клонящ към 0. За 12-13 км се изкачвате само 440 м. Малко преди Чибаовци е разклона за Царичина, но пътя натам и след това Градец е подходящ само за маутин байк. Не че пътя от Чибаовци, през Дръмша до път 81 е подходящ за нещо различно от тежка военна техника. Ако сте със шосеен велосипед, трябва да карате внимателно и бавно.
След като излезете на път 81 трябва да стигнете до разклона за Богьовци. За това има два варианта:
1. С ляв завой се включвате в път 81, който в зависимост от сезона и деня на седмицата може да е доста натоварен, но е широк и приятен за каране, като може да се отбиете до малкото село Понор. Разклона за Богьовци е 5,8 км по надолу в дясно срещу бившият хан на Белидие хан. В този вариант се включвате в главният път само един път, но карате по него.
2. Е да ползвате Старият път през Белидие хан. За целта трябва да се включите в път 81 за километър и половина и срещу разклона за село Понор отново да пресечете пътя и да влезете в Старият път. Може да карате срещу колите тези 1,5 км, но това е по лична преценка и покрай лошо поставените мантинели не го препоръчваме. Старият път не е ползван от десетилетия и със сигурност ще се натъкнете на препятствия по пътя в зависимост от вида велосипед, но пък е car free и чудесна опция, ако искате да се отбиете и до хижа Люляка.
Пътя към Богьовци също е прекрасен за каране, със слаб трафик и красиви гледки към Три уши и Западната част на Софийската котловина. От центъра на Богьовци, може да удължите малко маршрута минавайки през Безден, но и директният път към Опицвет е хубав. На разклона за Опицвет (където може да се отклоните към Петръч и Костинброд) се продължава напред и нагоре покрай хубава чешма, а спускането към Сливница е прияно.

Забележителности

Културни забележителности
Паметници в населените места през които се минава
Природни забележителности
Долината на Крива река (след отклонение)
Атракциони

Настаняване

Не е необходимо

Карти по маршрута

Пътеводител/Карта: Няма

e-book/PDF карта: Няма

GPX track: Download

Звездичките са като карането на колело - правят хората щастливи. Всеки път, когато не оцените маршрут за да помогнете при избора на другите, някъде някой пука гума. Това е ужасно. Не го допускайте...

Speak Your Mind

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>