Маршрути около Средна гора

Панчарево – Ловна хижа

Маршрут по крайбрежната алея на Панчаревското езеро и малко по технично изкачване и спускане към и от Ловната хижа по черен път. Маршрута започва от язовирната стена на Панчаревско езеро откъм село Герман. Покрай езерото се продължава по асфалтов път, обособен с вело алея – около 4,5 км. При достигане на края на езерото преди моста се отделя път в ляво и нагоре, който бързо става черен. Има табели и маркировка за пешеходен туризъм. От Ловна хижа пътя надолу започва зад ( в дясно от) Виж повече →

Хисаря – с. Старосел – Хисаря

Тръгва се от кв. Вертиговопо по жълтата маркировка. 6 км след като излезете от града, в източното подножие на вр. Голец се отделя път, заобикалящ върха от север. Минава се покрай Краля чешма. След като стигнете път, спускащ се от планината, тръгвате по билото на рида към с. Старосел. Преди да излезете в равното, можете да се отбиете в подножието на вр. Калето до мегалитния паметник, намиращ се там. Връщането е към с. Мътеница – минава се покрай микроязовира и нагоре по течението на Мътнишката Виж повече →

Старосел – вр. Богдан – Копривщица

Тръгване от центъра на село Старосел. Преминаване покрай Тракийските Храмове. Изкачване до хижа Фенера за около 4-5 часа. Можете да направите дълга почивка на местността Кози Грамади/ хижа Фенера. Следва движение по билото през местността Алексица и връх Алексица с изглед към Горнотракийската низина, Родопи, Рила, Витоша, Стара Планина и Карловското поле. Посещение на хижа Чевира и нощувка на хижа Средногорец. На втория ден можете да изкачите връх Богдан, намиращ се западно от хижата, за около час с колело или 1,30 пеш. От върха следва Виж повече →

Габра – Борика

Кратък маршрут югоизточно от с. Габра в най-западните части на Вакарелска планина, част от Ихтиманска Средна гора. Излиза се от Габра по главното шосе в посока Горно Габренско езеро. Излизайки на седловината между вр. Китката и вр. Влайчовица (Връх друм) пътя се разклонява. Асфалта продължава към Държавно ловно стопанство Искър, вдясно се вижда Горно Габренско езеро, а на ляво слиза почвен път към Бранковци и Вакарел. Слиза се посока долът на река Мътивир. От лявата страна остава дерето наречено Ереджек. От тук нататък пътя е Виж повече →