Маршрути около Долината на розите

София – Златица

Излизането от София става по Ботевградско шосе посока Бургас/Варна. Булеварда е широк, а има и пешеходна зона. Малко след Околовръсно шосе се отделя път 6 на дясно за Бургас, а магистралата с плавен завой на ляво продължава за Варна. Докато върви през Софийското поле, пътя е равен с плавно, но неусетно изкачване. На около 20 км. след Околовръсно шосе е разклона за Горна Малина и Хотелски и атракционен хидропарк Вятърните мелници. Малко след това е първата височина за преодоляване. Веднага след село Саранци е Саранския Виж повече →

Копривщица – Стрелча

Сравнително кратък, но много приятен път с красива природа и гледки. Независимо в коя посока го направите изкачването не е тежко, а спускането е незабравимо. От центъра на гр. Копривщица се тръгва по пътя покрай Крайречен парк Тополница нагоре по течението на реката. Излиза се над града, пътя е един, като в ляво и дясно се вижда маркировка за кратки крос кънтри маршрути около града, както и към различни хижи в околността. При построиките на Земеделският кооператив се отделя черен път за х. Павел Делирадев Виж повече →

Елин Пелин – Мирково

Много приятен полупланински маршрут в непосредствена близост до гр. София. Съчетава в себе си както природни красоти, така и интересни културни забележителности. От гарата в Гара Елин Пелин се излиза на главният път Нови хан-Елин Пелин. Преминава се моста над жп линията и веднага се отклонява път на дясно към с. Лесново. Пътя през Лесново и Доганово е тесен, но приятен за каране. Малко след с. Огняново (повечето от ляво на пътя) достигаме язовирната стена на яз. Огняново. След като пътя мине по язовирната стена, Виж повече →